ممبران

ممبران
ممبران صنعتی / ممبرین صنعتی /فیلتر ممبران RO
اسمز معکوس يک فرآيند فيزيکي ­جداسازي است­که در ­اين ­فرآيند، جريان ­آب­ خام به دو جريان آب محصول و جريان آب تغليظ شده تقسيم مي شود. به جريان غليظ­تر،­آب شور ­و ­يا دورريز هم­گفته مي شود. در اين فرآيند، آب خام ( تصفيه نشده ) توسط پمپ فشار بالا به داخل محفظه اي که داراي غشاي نيمه تراوا مي باشد، رانده مي شود. اين غشا ممبران صنعتی و یا فیلتر ممبران RO در مدل های Filmtec ساخت کشور آمریکا و یا ممبران CSM کره و ممبرین Toray در سایز های 4 و 8 اینچ انتخابی بوده و بر اساس اندازه ذرات مولكول ها را گزينش مي كند. بر اساس اندازه حفرات تقريبا فقط آب خالص مي تواند از غشاء عبور کند به اين صورت آب تقريبا خالص در يک طرف غشاء و آب تغليظ شده از ناخالصي ها در طرف ديگر خواهيم داشت.
جهت خرید ممبران و یا فیلتر ممبران صنعتی اسمز معکوس RO و ارائه خدمات برتر جهت فروش ممبرین RO با بخش فروش تماس بگیرید .
شرکت شایگان محرک صنعت سدید بعنوان وارد کننده ممبرین های صنعتی فیلم تک Filmtec ساخت کشور آمریکا با شماره سریال معتبر و تاریخ تولید جدید در مدل های BW30-4040 وBW30-400 و SW30-4040 , SWHRLE400 جهت آب های لب شور و آب های دریایی و نیز ممبران های شرکت CSM در مدل های 4 اینچ و 8 اینچ و ممبران های هایدروناتیک به همراه دستور العمل نصب رایگان آماده همکاری و خدمات نصب ،خرید ، فروش ممبران ( ممبرین) ، طراحی مجدد R.O با کلیه موسسات ، سازمان ها و کارخانجات صنعتی می باشد.
مشخصات و خصوصیات فنی ممبران ها (ممبران آب دریا – ممبرین لب شور) :

BW30-400
BW30-4040
Sw30-HRL400
Sw30-ule400i
Hydranautics 1
Hydranautics 2
CSM 8040
CSM 4040
آنتی اسکالانت / ضد رسوب ممبران/ Dm
به دلیل وجود نمک های محلول در آب ورودی به سیستم های تصفیه آب صنعتی به روش اسمز معکوس و یا آب شیرین کن در ممبرین های اسمز معکوس ، روزنه های میکرونی پلی آمید ممبران دچار گرفتگی شده و به اصطلاح scaling به وجود می آید. از جمله موادی که روی غشا رسوب می کنند، می توان به کربنات کلسیم (CaCO₃)، سولفات کلسیم (CaSO₄)، سولفات باریم (BaSO₄)، و سولفات استرونیوم (SrSO₄) اشاره کرد. رسوبات سیلیکا (SiO₂) و فلوراید کلسیم (CaF) کمتر متداول هستند اما مشکل ساز می باشند. جهت جلوگیری این نمک های محلول بر روی ممبرین به آب ورودی به سیستم RO آنتی اسکالانت Antiscalant تزریق می شود.
ازن ژنراتور / دستگاه ازن
بعنوان يك عامل اكسيد كننده قوی جهت گندزایی در فرایند پالایش آب و فاضلاب وسیستم های تصفیه آب صنعتی، حائز اهميت مي‌باشد. ازن به جهت اكسيد كنندگي قوي‌تري نسبت به كلر (در حدود 25 بار قوي تر از كلر)و سایر گندزداها قادراست کلیه باكتري‌ها، قارچ‌ها، ويروس‌ها، جلبک‌ها، کپک‌ها و … را در زمان كوتاهي بطور كامل از بين ببرد .
اسمز معکوس / اسمز معکوس R.O / دستگاه اسمز معکوس
اساس کار اسمز معکوس و عملکرد محاسباتی اسمز معکوس :

در روش اسمزی ، دستگاه اسمز معکوس در آب های لب شور و شور و در مدل های صنعتی و نیمه صنعتی می تواند بدلیل وجود روزنه های کاملا میکرونی در حدود 0.002 میکرون همانند سرند (البته با اعمال فشار) نمک های محلول آب که عمدتا از اندازه های مولکولی بیش از 0.02 میکرون تشکیل شده اند را در جریان آب تغلیظ شده دورریز و صرفا مولکولهای آب ، از غشای اسمز معکوس عبور گردد لذا آب تولید شده عبوری اسمز معکوس عاری از وجود ناخالصی ها و نمک های محلول در آب خواهد شد
اولترا فیلتراسیون UF
تکنولوژی جداسازی ماکرومولکولی جهت حذف ذرات در محدوده 20 تا 1000 انگستروم توسط ممبرین می باشد .این سیستم تصفیه آب صنعتی توانایی جداسازی ذرات معلق، پاتوژنها ،میکروارگانیسم ها ،باکتری ها ، ویروس ها و ذرات کلوئیدی جهت تولید آب با خلوص بالا ، SDI پایین را دارا می باشد
تصفیه آب / تصفیه آب نیمه صنعتی
دستگاه تصفبه آب نبمه صنعتی:( Water purification)
دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی، مطابق با روش RO ( اسمز معكوس یا آب شیرین كن ) برای محل هایی كه آب ورودی دارای مقادیر بیش از حد نرمال جامدات محلول می باشد طراحی شده است.
عموما سیستم تصفیه آب نیمه صنعتی به روش اسمز معکوس جهت سازمان ها و ادارات و رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد.
تصفیه آب | دستگاه تصفیه آب خانگی
دستگاه تصفیه آب خانگی / دستگاه تصفیه آب غیر صنعتی :

دستگاه تصفیه آب خانگی، مطابق با روش RO ( اسمز معكوس یا آب شیرین كن ) برای محل هایی كه آب ورودی دارای مقادیر بیش از حد نرمال جامدات محلول می باشد طراحی شده است.
این دستگاه به دلیل دارا بودن 6 و الی 7 فیلتر مختلف، علاوه بر حذف ذرات معلق و گازهای شیمیایی موجود در آب و کاهش قابل توجه‌ سنگینی (TDS) و سختی (TH) آب، قادر است توسط فیلتر ششم مواد معدنی مورد نیاز بدن را پس از تصفیه کامل به آب اضافه نماید. ( مناسب برای کسانی که می خواهند
دستگاه اشعه فرابنفش (UV)
سیستم فرا بنفش از متداول ترین روشهای گندزدائی در صنعت تصفیه آب صنعتی محسوب می گردد . با بکارگیری پرتو فرابنفش با طول موج 254 نانومتر موجب تخریب ساختار اصلی میکروارگانیسم ها شده که این پدیده منجر به غیر فعال شدن رشد باکتری ها ،ویروس ها ، قارچ ها و گونه بسیاری از میکرو ارگانیسم ها گردیده و بطور اساسی بی اثر خواهند شد.
یکی از مزیت های بعلت عدم استفاده مواد شیمیایی در آب موجب حفظ خواص شیمیایی و فیزیکی آب ،و همچنین بالا رفتن عمر تجهیزات (فیلترها ، ممبران ها) مورد استفاده در صنعت آب خواهد شد
دستگاه تصفیه آب / دستگاه تصفیه آب صنعتی
در فرآیند دستگاه تصفیه آب ( آب شیرین کن / نمک زدایی آب لب شور ودریایی ) و اصول طراحی دستگاه تصفیه آب بدلیل استفاده از غشای اسمزی و اختلاف شار غلظت نمک های محلول آب ، مواد جامد و محلول در آب از غلظت بالاتر به سمت غلظت کمتر جریان می یابد.بدیهی است با توجه به مشخصات و آنالیز آب ورودی و نیز ظرفیت های مورد نظر پارامترهایی از قبیل میزان فشار ورودی ، فشار اسمزی و راندمان تولید و پساب می بایستی محاسبه شده و استانداردهای لازم طبق نرم افزار های معتبر ، کلیه پروسه. طراحی را کنترل نماید.
ظرفیت سیستم های دستگاه تصفیه آب ساخت شرکت مهندسی فرا آب سازنده و تولید کننده دستگاه تصفیه آب ( آب شیرین کن ) در حالت های نیمه صنعتی از ظرفبت 400 GPD و در مدل های صنعتی از 5 متر مکعب در شبانه روز تا 5000 متر مکعب در شبانه روز قابل طراحی و ساخت می باشد.
دیونایزر / آب بدون یون (خالص )/ دستگاه دیونایزر
دیونایزر، یکی دیگر از روش های تصفیه آب صنعتی شامل یک ستون کاتیونی و یک ستون آنیونی است که قابلیت تولید آب بدون یون با هدایت الکتریکی زیر 1 میکروزیمنس(( 1 µs را داراست. در ستون کاتیونی کلیه کاتیونها شامل کلسیم ، منیزیم،سدیم،پتاسیم و در ستون آنیونی کلیه آنیونها شامل کربنات،سولفات،کلراید،نیترات و سیلیکات حذف می شود.
ستون کاتیونی بعد از اشباع شدن با اسید (H+) و ستون آنیونی با سود( (OH-احیا می گردد.

برند ها

csm
koch
nsf
mast
filmtec