فیلتر هیدرولیک

فیلتر هیدرولیک
فیلتر
در یک سیستم هیدرولیک، درصد بسیار بالایی از مشکلات و خرابی ها، ناشی از آلودگی روغن می باشد. جهت رفع این مشکلات، نیاز به فیلتر مناسب یا فیلتراسیون روغن در حد مورد نیاز براساس نوع کاربری سیستم می باشد. انتخاب سیستم فیلتراسیون بر اساس نیاز سیستم مهمترین گام میباشد.در همین راستا، شرکت ktp اقدام به ارائه ی انواع فیلترهای هیدرولیکی با برندهای معتبر کرده است. فیلترهیدرولیکی های ارائه شده، در گستره ی وسیعی از کاربردها بوده و انواع نیازهای فیلتراسیون را پوشش می دهد.انتخاب فیلتر هیدرولیک بر اساس سیستم، موجب صرفه جویی در هزینه ها و زمان و کارکرد بهتر سیستم خواهد شد.برای جلوگیری از این اتفاق و خرابی های ناشی از این موضوع، باید از تکنولوژی فیلتراسیون مدرن اصولی استفاده نماییم.هدف از تکنولوژی فیلتراسیون در سیستم هیدرولیک جدا کردن هرگونه ذرات خارجی غیر از روغن میباشد(حتی ریزترین و کوچکترین ذرات).معمولا یک سیستم ساده هیدرولیک دارای یک یا دو فیلتر هیدرولیک میباشد درحالی که سیستم های هیدرولیک مدرن چندین فیلتر در مناطق گوناگون و حساس را دارا میباشند.نحوه انتخاب این نقاط بسیار مهم بوده و قطعا با تخصص لازم میتوان سیستم را از خرابی های احتمالی محفوظ بداریم.

در اینجا ما به شما دستورالعمل های تعمیراتی و طریقه سرویس فیلتر را یادآور میشویم:

  • باز کردن فیلتر
  • بازرسی از جهت نداشتن هرگونه نقص فنی
  • تمیز کردن مجموعه بدنه بطور کامل
  • تعویض یا تمیز کردن فیلتر المنت(عامل فیلتر کننده)
  • جمع کردن مجموعه فیلتر
  • نصب مجدد
  • عرضه انواع فیلتر های HYDAC, REXROTH, STAUFF ,EATON

فیلتر خط برگشت

این نوع فیلتر در مسیر روغن برگشتی به مخزن قرار گرفته وتمامی روغن تخلیه شده به مخزن را فیلترمی کند.دارای شیر بای پس ونشانگرمیزان گرفتگی روزنه ها می باشد.درصورت گرفتگی روزنه های فیلتر روغن از مسیر بای پس تخلیه می شود.فیلتر هیدرولیکی دارای انواع مختلف برای فعالیت های مختلف طراحی و ساخته شده است.که فیلتر خط برگشت یکی از آنها می باشد.فیلترهای هیدرولیکی شامل فیلترهای خط برگشت، فیلتر خط فشار، فیلتر خط مکش از برندهای, STAUFF, HYDAC, ,REXROTH , EATON

فیلتر خط فشار

فیلتر هیدرولیکی دارای انواع مختلف برای فعالیت های مختلف طراحی و ساخته شده است.که فیلتر خط فشار یکی از آنها می باشد.فیلترهای هیدرولیکی شامل فیلترهای خط برگشت، فیلتر خط فشار، فیلتر خط مکش از برندهای HYDAC, REXROTH, EATON.STAUFF

در خط مکش بین مخزن و پمپ قرار می گیرد و روغن ورودی پمپ را فیلتر می کند. افت یا اختلاف فشار درمسیر قبل از پمپ باید بسیار پایین(حداکثر(۲۱/.-barباشد تااز بروز پدیده کاویتاسیون جلوگیری شود.به همین دلیل درخط مکش معمولا”ازفیلتر های مکش بامش ۱۴۰میکرون ودارای سوپاپ بای پس(درصورت گرفتگی روزنه های فیلترعبور روغن از این مسیر بدون گذشتن از فیلترمقدور می گردد) یا صافی های باتوری سیمی بافته شده با مش بالاوقابل تمیزکردن استفاده می شود.قابل ذکر است فیلترمکش با توری مکش متفاوت می باشد.توری مکش ازورود ذرات بزرگ وحباب های هوابه پمپ جلوگیری کرده ودر ابتدای مسیر قرار گرفته وبدون سوپاپ بای پس می باشد.فیلتر هیدرولیکی دارای انواع مختلف برای فعالیت های مختلف طراحی و ساخته شده است.که فیلتر مکش یکی ازآنها می باشد.فیلترهای هیدرولیکی شامل فیلترهای خط برگشت، فیلتر خط فشار، فیلتر خط مکش میشود که از جمله برند های معروف آن را که شرکت ktp بصورت 100% اورجینال تهیه و تقدیم میکند شامل برندهای Hydac, Rexroth , Eaton, Stauff میباشد.

لوازم جانبی

فیلتر هیدرولیکی مانند سایر محصولات هیدرولیکی از بخش ها و لوازم جانبی تشکیل شده اند.که به هنگام خرابی و یا فرسودگی براحتی قابل تعویض می باشند.از همین رو شرکت ktpدر این زمینه نیز توانایی تامین هرگونه لوازم جانبی محصولات هیدرولیکی به خصوص فیلتر هیدرولیکی را دارا می باشد.

فیلتراسیون

فیلتراسیون یک نوع فرآیند به حساب می آید که در این فرآیند عمل جداسازی انجام می شود.به عمل فیلتراسیون صافش نیز گفته می شود.که ذره های جامد از سیال را جدا می کند.فیلتر در یک سیستم هیدرولیک برای حفظ پاکیزگی و تمیزی سیال به کار می رود. با توجه به اینکه هدف از حفظ پاکیزگی سیال برای بدست آوردن طول عمر بالای اجزای سیستم می باشد، ضروریست که بدانیم که در برخی موقعیت ها، استفاده از فیلتر می تواند نتیجه ی عکس دهد. یکی از موقعیت ها، استفاده ار فیلتر در خط مکش می باشد.از دیدگاه فیلتراسیون، موقعیت دریافتی پمپ (خط مکش) یک موقعیت ایده آل برای برای فیلتراسیون به دو دلیل سرعت کم سیال و افت فشار کم می باشد. چون در سرعت های بالا به هم ریختگی و آشفتگی سیال وجودداشته و نیز در افت فشارها حرکت زیاد ذرات وجود دارد و این موارد شرایط فیلتراسیون را سخت می کند.فیلترهای هیدرولیکی شامل فیلترهای خط برگشت، فیلتر خط فشار، فیلتر خط مکش از برندهای Hydac, Rexroth , Eaton و فیلتراسیون می باشد.

برند ها

Bosch Rexroth
hydac
Staffa
EATON